לאחר הפרישה מההסכם: תדהמה "ארה"ב הפנתה את גבה"

    שלמה ריזל 1 Comment on לאחר הפרישה מההסכם: תדהמה "ארה"ב הפנתה את גבה"

    ההודעה כי ארה"ב פורשת מהסכם האקלים הטילה תדהמה על ראשי המדינות החברות בהסכם | מצרפת ועד אנגליה, ראשי המדינות שוחחו עם טראמפ ותקפו את ההחלטה | וגם, מתכננת את המירוץ הבא? הילרי קלינטון גם גינתה

    נשיא צרפת, עמנואל מקרון צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    7:58
    15.05.24
    קובי פינקלר No Comments on סמל עירא יאיר גיספן הי"ד נפל בקרבות ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהכריז על פרישת ארה"ב מהסכם האקלים העולמי, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח בטלפון עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו וראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי. כך ע"פ גורם בכיר בבית הלבן. בשיחה הסביר טראמפ למנהיגים את הסיבות להחלטתו.

    נשיא צרפת הגיב ואמר כי "ארצות הברית הפנתה את גבה לעולם, אבל צרפת לא תפנה את גבה לארצות הברית" והוסיף כי "לא יחול שינוי בהסכם האקלים". נשיא צרפת מקרון אף קרא למדענים אמריקנים לבוא לצרפת כדי להילחם בשינויי האקלים.

    הילרי קלינטון, שהפסידה במירוץ לנשיאות לטראמפ, תקפה את הפרישה ואמרה כי "זו טעות היסטורית. העולם מתקדם יחד בנושא שינוי האקלים. הנסיגה מהסכם פריז משאירה עובדים אמריקנים ומשפחות אמריקניות מאחור".

    ביפן פרסמו הודעה ואמרו כי המדינה מצטערת על ההחלטה האמריקנית "שינוי האקלים דורש מאמץ מרוכז מצד הקהילה הבינלאומית כולה" אמרו והוסיפו "יפן סבורה שמנהיגות המדינות המפותחות תהיה בעלת חשיבות רבה בנושא. יישום מתמיד של הסכם פריז הוא קריטי בהקשר הזה".

    כזכור, טראמפ התבטא לא פעם כנגד המאבקים השונים למען איכות הסביבה. כשביקר בארץ היו אלו פעילי איכות הסביבה שהפגינו אל מול השגרירות האמריקאית.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הם לא מעניינים אף אחד.
      צל"ש לקול חי שלא נכנסים לבוץ.